Як створити базу кращих практик?

У минулій публікації ми поділились кількома ресурсами, де завжди можна знайти новини громадського сектору та різноманітні рішення для розвитку громад. Зі свого досвіду знаємо: мало знати, де знайти корисну інформацію, треба ще вміти нею вчасно скористатися. Створення власних баз успішних практик, цікавих проєктів чи потенційних партнерів допоможе вам ефективніше управляти своїми знаннями. Розказуємо, як це зробити.

  1. Насамперед оберіть декілька ресурсів для постійного моніторингу та визначіть питання, які вас цікавлять найбільше. Наприклад, практики молодіжної роботи, екологічні ініціативи чи громадянська освіта.
  2. Виділіть час – принаймні раз на тиждень – на перегляд сайтів із вашої добірки: що цікавого відбулось у сферах, які вас цікавлять, які нові рішення з’явились, про що пишуть експерти.
  3. Не обманюйте себе: репост публікації на особисту сторінку в фейсбуці – це ще не гарантія того, що ви згадаєте про неї за тиждень. Спробуйте систематизувати практики, які, на вашу думку, можуть стати вам у пригоді.

Закладинки в браузері

Зберігайте публікації, що привернули вашу увагу, в закладинках браузеру. Створіть для них окрему папку, групуйте закладинки за темами.

База даних у Excel

Заведіть окремий Excel-файл з табличкою: тематика практики – назва або короткий опис практики – унікальність практики – посилання на публікацію – назва організації та контакти авторів практики (за наявності). Зміст таблички ви можете скоригувати самостійно. Головне, щоб вона була для вас інформативною. Оновлюйте базу за результатами щотижневого моніторингу.

Група в фейсбуці

Створіть з колегами закриту групу в фейсбуці для обміну знайденими практиками та їх оперативного обговорення.

  1. Найважливіше: щоб ваша база практик справді працювала на вас – користуйтеся нею. Обговорюйте з колегами під час робочих зустрічей: чому це рішення ви вважаєте вдалим, чи спрацює воно в вашій організації (вашій громаді), як його можна адаптувати до ваших умов.
  2. Дізнавайтеся більше! Якщо вас дуже зацікавила якась ініціатива, шукайте додаткову інформацію про неї та тих, хто її реалізував. Зазвичай у мережі можна знайти контакти НУО або органів місцевого самоврядування, відповідальних за впровадження кращих практик. Знаходьте лідерів і лідерок громадських ініціатив у фейсбуці. Звертайтеся до них напряму, якщо ви маєте до них питання чи пропозиції, хочете запросити до себе для обміну досвідом чи просто порадитися з приводу своєї ситуації. Цілком можливо, що так ви не лише знайдете відповіді на свої питання й сумніви, але й отримаєте надійних партнерів для подальших проєктів!