Ділитися – це важливо. Як написати історію успіху вашої ініціативи?

Для початку: не як, а навіщо. Розповідати про свої ініціативи та проєкти, що позитивно вплинули на життя спільнот і принесли користь громаді, – це не про піар чи самовихваляння. Це про обмін досвідом, якого часом не вистачає в громадському секторі та місцевому врядуванні. Про перевірені рішення, приклади для наслідування та поштовх до появи нових ідей.

За це ми любимо конкурси кращих практик і навіть оголосили власний. Крім того, вирішили поділимося деякими порадами від команди нашого проєкту «Зміцнення демократичного врядування» про те: як же написати найуспішнішу історію успіху.

Перш ніж приступати до опису своєї ініцативи, уважно почитайте умови конкурсу. Питання для самоперевірки, що стануть вам у пригоді:

  1. Чи відповідає ваша ініціатива заявленій тематиці?
  2. Чи реалізована вона у відповідні терміни? Зазвичай це має значення у випадку щорічних конкурсів.
  3. Чи немає якихось обмежень до заявників? Наприклад, конкурс практик проводиться лише серед НУО, органів місцевого самоврядування або навчальних закладів.
  4. Чи не прогавили ви дедлайн?))

Зверніть увагу на інші умови: які вимоги до опису практик, які супровідні матеріали треба обов’язково додати (фотографії, публікації, офіційний лист тощо), за якими критеріями будуть оцінювати подані заявки, що пропонується переможцям та учасникам, як надсилати пакет документів (електронною поштою, через онлайн-форму). Якщо після відповідей на ці питання ви не маєте жодних сумнівів у тому, що ваша ініціатива гідна подання на цей конкурс (і ви таки не прогавили дедлайн), – сміливо приступайте до заповнення заявки.

structure2
  • назва практики;
  • автори практики;
  • короткий опис (резюме);
  • передумови (або проблема, на вирішення якої спрямовано практику);
  • опис діяльності (або кроки, зроблені для впровадження практики);
  • інноваційність і впливовість;
  • результати, висновки;
  • бюджет практики;
  • партнерства;
  • поширення результатів, публікації;
  • плани подальшого розвитку;
  • додатки, що підтверджують успіхи практики.

Не всі з цих розділів можуть виноситися окремими пунктами в заявці. Але будьте готові розказати про головне: передумови ініціативи, її зміст та вплив (результати).

  • Що саме ви намагалися вирішити (покращити)?
  • Що ви зробили для цього?
  • Чого ви досягли, що вам вдалося?

Починаємо з назви практики (проєкту, рішення, ініціативи). Вона має бути небагатослівною і конкретною, одразу заявляти про зміст діяльності: що і де (або ким) реалізовано. Добре, коли за назвою читачі можуть зрозуміти, в чому унікальність і суспільна значущість вашого досвіду.

Приклади:

  • Молодіжний форум «Твої ідеї змінюють громаду» у Широківській ОТГ
  • Форум «Твої ідеї змінюють громаду» для активізації сільської молоді

Передумови – те, що спонукало вас до діяльності: нагальна проблема, бажання змін, Велика Ідея або просто ситуація, на яку ви разом з однодумцями хотіли вплинути. Навіть якщо в заявці немає окремого розділу про це, додайте одне речення про передумови вашої ініціативи в описі діяльності. Це допоможе краще зрозуміти контекст і значення вашої роботи.

Опис діяльності – найзмістовніший розділ заявки. Проте і він має свої межі, про що зазвичай попереджається: 2000 знаків, 100 рядків або пів сторінки А4 при розмірі шрифту 12 пт. Щоб не порушити вимоги до обсягу, в описі варто зосередитися на тих фактах, що є найважливішими для розуміння вашої історії успіху.

  • З чого розпочалась ваша ініціатива?
  • Які послідовні кроки (етапи, заходи) в її реалізації можна виділити?
  • У чому інноваційність запропонованих підходів?

Навіть якщо опис подається онлайн, наприклад, через гугл-форму, робіть заготовки для вашої заявки в текстовому документі. Так зручніше перевіряти, чи не перевищили ви вказаний обсяг (статистика тексту), плюс – ви матимете чернетку вашої заявки. Просто скопіюйте запитання з веб-сторінки та пропишіть до них відповіді. Збережіть файл, вичитайте – і якщо все гаразд, перенесіть заготовки в онлайн-заявку та натисніть «Відправити». Ця робота займе у вас дві хвилини – і ви точно не втратите ваш текст, якщо раптом відключать інтернет.

Пам’ятаєте, що ми говорили про уважність? Вдумливе прочитання заявки – від першого до останнього пункту – допоможе вам краще структурувати вашу історію успіху й уникнути дублювання інформації. Наприклад, якщо питання про інноваційність практики виноситься окремо, розписувати цю інформацію в розділі з описом діяльності не потрібно.

Досягнення, результати, впливи. Той самий розділ, що дозволяє оцінити масштаб і успіх вашої ініціативи. Тут також цінується конкретика, тому за можливості розділіть ваші результати на кількісні та якісні. З першими простіше – це кількість учасників заходів, публікацій у ЗМІ, позитивних відгуків тощо. Якісні показники – це про зміни та впливи, спричинені вашою практикою.

conclusions

Учасниками форуму стали 150 представників молоді. Опубліковано 20 матеріалів на власних  і партнерських ресурсах. Кількісні показники.

За підсумками форуму розроблено дорожню карту розвитку молодіжного руху в громаді; розпочалась реалізація молодіжних ініціатив, розроблених учасниками заходу. Якісні показники.

Під час заходу ми дізналися основні проблеми молодіжної сфери в сільських громадах з точки зору самої молоді: відсутність місцевих лідерів, обмеженість просторів для спілкування, недостатня мобільність мешканців, погана інфраструктура в селах, брак інформації та неформальної освіти. Висновки.

Згадуйте партнерів. Ними можуть бути як співорганізатори заходів на місцях (органи місцевого самоврядування, комунальні установи, НУО, представники бізнесу), так і грантодавці – тобто ті, завдяки кому ваша ініціатива втілилась у життя. Ваш досвід успішної співпраці може підказати іншим, які партнерства можуть посприяти реалізації суспільно значущих ідей.

Фотографії – це важливо! Причому ще на етапі впровадження вашої практики. Багато чудових заходів і проєктів втрачають свою переконливість просто тому, що організатори заздалегідь не потурбувалися про якісні фото. Якщо до заявки треба додати світлини, оберіть ті, що найкраще ілюструють вашу діяльність. Враховуйте, що для друку можуть знадобитися фотографії в оригінальному розмірі, тобто недостатньо просто завантажити їх з фейсбуку.

І нарешті запрошуємо поділитися своїми історіями успіху з нами! Адже ми саме шукаємо цікаві практики для активних громад і громадян.

Авторка: Інна Стащук
менеджерка проєкту «Зміцнення демократичного врядування»